Administrateur

De waterschappen…

“Het Hoogheemraadschap zorgt ervoor dat je droge voeten hebt & schoon water.”

 

De Hoogheemraadschappen van Delfland (HHD), Rijnland (HHR) en Schieland en de Krimpenerwaard (HHSK) zijn op zoek naar een nieuwe collega voor de functie van:

  • Je wilt een bijdrage leveren aan inzicht in de financiën
  • Je denkt vanuit de klant
  • Je bent een echte teamspeler

De belangrijkste rol van de administrateur is het zorgen voor het beheer, de inrichting, de optimalisering en het op orde houden van de administratie (controle op juistheid, actualiteit en volledigheid). Ook behoort het opstellen van de jaarrekening tot jouw taak. Het verder stabiliseren van het systeem zal daarbij de nodige tijd en aandacht van je vragen.

 

In de functie van administrateur stel je mede de jaarrekening en kwartaalrapportages op, zorg je voor de technische maandafsluiting en bewaak je de balans(posten). Je toetst processen aangaande de financieel administratieve werkzaamheden, signaleert knelpunten en ontwikkelingen, geeft consequenties daarvan aan en je adviseert over aanpassing in processen, procedures en richtlijnen binnen de organisatie naar aanleiding van veranderingen.

 

Ook het opstellen van managementinformatie en het deelnemen aan projectgroepen behoort tot je taak. Tevens treed je op als aanspreekpunt voor het gebruik van het financiële informatiesysteem (Prosa). In de functie van Administrateur fungeer je als de rechterhand van de teamleider.

                                          

Kortom, jouw concrete taken zijn:

Financiële administratie:

  • Zorgen voor het beheer en inrichting van de financiële administratie;
  • Zorg dragen voor de juistheid, volledigheid én actualiteit van de gegevens in de financiële administratie;
  • Analyse & advies met betrekking tot ontwikkelingen binnen het vakgebied/organisatie;
  • Adviseren over aanpassing van de financiële administratie;
  • Implementeren van aanpassingen in de financiële systemen;
  • Optimaliseren van de administratieve organisatie en interne controle;
  • Verwerken van administratieve besluiten die gevolgen hebben voor de financiële administratie;
  • Zorgen voor controle op de financiële systemen;
  • Het oplossen van complexe administratieve problemen;
  • Zorgdragen voor het aanbrengen van correcties in de financiële administratie.

Financiële informatievoorziening:

  • Opstellen m.b.v. de beschikbare financiële gegevens de jaarrekening met bijlagen;
  • Verstrekken van (management)informatie uit de financiële administratie. 

Het team…

Het team financiële administratie bestaat op dit moment uit twaalf medewerkers. Het team houdt zich bezig met de financiële administratie en het functioneel beheer van het informatiesysteem. Team financiële administratie is een nieuw, ambitieus en enthousiast team wat binnen het regulier werk steeds op zoek is naar verbetering.

De hoogheemraadschappen Rijnland (HHR) en Schieland en de Krimpenerwaard (HHSK)  zijn per 1 januari 2016 een samenwerkingsverband gestart met betrekking tot de invulling van de financiële functie van beide waterschappen. Het hoogheemraadschap Delfland is per 1 januari 2019 tot deze samenwerking toegetreden. Dit is vorm gegeven door het inrichten van een gemeenschappelijke Financiële Administratie en de aanschaf en gezamenlijke implementatie van een nieuwe geautomatiseerde oplossing voor de financieel administratieve processen.

 

Wij bieden!

  • Een werkomgeving waarin wij met plezier & passie werken aan een gezonde, veilige en natuurlijke leefomgeving, voor en vóóral samen met burgers en bedrijven;
  • Een organisatie die aandacht heeft voor een goed evenwicht tussen werk en privé;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen;

Een salaris (schaal 10 met een max van € 4.347,-- (sectorale arbeidsvoorwaarden waterschapspersoneel), inclusief een Individueel Keuze Budget (IKB) van 20% van je bruto salaris. Het IKB kun je inzetten voor het kopen van extra verlof, opleidingen, aanvulling op het salaris etc.

 

Meer weten?

Voor inhoudelijke vragen over deze functie kun je contact opnemen met Milton Watson, je toekomstige teamleider  (06-27821687). Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter (06-11368505).

 

Solliciteren:

Ben jij de collega die het financiële administratie komt versterken? Stuur ons uiterlijk 15 september 2019 je motivatiebrief en CV via de knop solliciteren. Na sluitingsdatum van de vacature kun je van ons een reactie verwachten op je sollicitatie. De eerste gesprekken voor deze functie staan gepland in de ochtend van 23 September 2019. Wij zouden je willen vragen hier rekening mee te houden.

Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties en het controleren van diploma’s maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

 
  • Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld