Beleidsadviseur Crisisbeheersing

HHSK is op zoek naar een nieuwe collega met passie en ambitie. Als beleidsadviseur crisisbeheersing wil jij anderen helpen om ook bij bijzondere situaties met (mogelijke) gevolgen voor ons beheersgebied de voeten droog, het water schoon en bewoners en bedrijven het meest tevreden te houden. Ben jij wie wij zoeken? Lees dan verder!

 

Het Hoogheemraadschap is een organisatie met circa 400 medewerkers die zeer betrokken zijn bij hun werk en bij het gebied waarin wij het water beheren. Wij willen in 2021 het door bewoners en bedrijven meest gewaardeerde waterschap zijn. Hiervoor willen wij excelleren in ons werk, door medewerkers te laten bloeien in hun talenten en de wensen van inwoners en de mogelijkheden van techniek aan elkaar te verbinden. Kom jij hier een bijdrage aan leveren?

 

Wij zijn voor de afdeling Integrale Plannen en Projecten op zoek naar een enthousiaste en gedreven nieuwe collega in de functie van:

 

Beleidsadviseur Crisisbeheersing

36 uur per week

 

Het team

Binnen het hoogheemraadschap is het cluster crisisbeheersing altijd voorbereid op onverwachte en ongewenste situaties! Zij dragen zorg voor de coördinatie van alle werkzaamheden die nodig zijn om als waterschap goed voorbereid te zijn bij een calamiteit. Hierdoor is ons waterschap 24/7 in staat adequaat op te treden in geval van nood. Crisisbeheersing maakt dit mogelijk door risico-inventarisaties uit te (laten) voeren, medewerkers op te leiden en oefeningen te organiseren. Daarnaast beheert en onderhoudt het cluster alle noodzakelijke plannen en faciliteiten. Ook het afstemmen en uitwisselen van kennis en ervaring met de vele netwerkpartners wordt steeds belangrijker. Het cluster crisisbeheersing is onderdeel van de afdeling Integrale Plannen en Projecten en binnen deze afdeling werken ongeveer 30 collega’s. Het cluster crisisbeheersing bestaat uit 3 betrokken medewerkers.

 

Jouw uitdaging

Deze veelzijdige functie bestaat uit diverse beleidstaken en een rol in de crisisstructuur. Het zwaartepunt van de functie ligt op opleiden/trainen/oefenen (OTO) en netcentrisch werken. Je organiseert OTO activiteiten en past de juiste lesmethode toe bij de doelgroep en het onderwerp. Je helpt de organisatie bij het leren. Om dit te bereiken heb je goede contacten door de hele organisatie en ben je op de hoogte van wat er leeft rond crisisbeheersing. Je zorgt, samen met je collega’s, voor beleidsontwikkeling en -advisering op het gebied van crisisbeheersing. Je stemt hierbij af met netwerkpartners, fungeert als in- en extern aanspreekpunt en vertegenwoordigt HHSK in samenwerkingsverbanden.   

 

Wat maakt jou succesvol

Je bent een adviseur met ervaring in crisisbeheersing. Daarbij heb je een HBO+ werk- en denkniveau aangevuld met relevante opleidingen of ervaring op crisisgebied. Je kunt in een bepaalde mate strategisch en conceptueel denken, beschikt in ruime mate over politiek-bestuurlijke sensitiviteit en  weet hoe je collega's moet bijstaan om hun crisistaken in te vullen. Je bent een echte aanpakker, dienstbaar, beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je krijgt energie van het samenwerken met je collega’s. Je bent bereid je op gebied van crisisbeheersing te laten bijscholen en om ca. eens per 5 weken een week ook buiten werktijd bereikbaar en beschikbaar te zijn.

Bij Schieland en de Krimpenerwaard geloven we dat jouw toegevoegde waarde het grootst is als je met plezier naar je werk gaat. Inhoudelijke uitdaging en de ambitie en ruimte om jezelf te ontwikkelen vinden we daarom belangrijk. 

Wat wij bieden

  • Een verantwoordelijke afwisselende baan in leuke organisatie met ruimte voor initiatief;
  • Een jaarcontract dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 5.095,- bruto per maand (schaal 11) conform de cao Werken voor Waterschappen. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en werkervaring;
  • Een dienstverband van 18 of 36 uur per week met flexibele werktijden;
  • Bovenop het salaris ontvang je een maandelijks op te bouwen Individueel Keuze Budget (IKB) op basis van 20% van het salaris. Dit is vrij in te zetten voor het kopen van verlof of ter aanvulling op het salaris;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Je krijgt hiervoor een Persoonlijk Basis Budget (PBB) van € 5000,- voor opleidings- en doorgroeimogelijkheden. Bekijk de cao Werken voor Waterschappen voor meer informatie hierover;
  • Een goede pensioen- en reiskosten regeling en een collectieve korting op je ziektekostenverzekering;

 

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Sanne Hillegers, afdelingshoofd IPP,  tel. 06-27821390. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter, tel. 06-11368505.

 

Solliciteren

Gaat jouw hart sneller kloppen van deze vacature? Solliciteer dan uiterlijk 7 februari door ons je cv en motivatiebrief toe te sturen via onderstaande link. Na de sluitingsdatum van de vacature kun je van ons een reactie verwachten. De sollicitatiegesprekken worden gevoerd op donderdagochtend 11 en donderdagmiddag 18 februari. We willen je vragen hier rekening mee te houden.

 

In verband met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) volgen wij de adviezen van het RIVM en de Rijksoverheid. Ons werving-en-selectieproces vindt nu voornamelijk op afstand plaats. Sollicitatiegesprekken voeren we, in overleg met kandidaten, zoveel mogelijk online met behulp van beschikbare middelen.

 

Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties en het controleren van diploma’s maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.