Business controller

SCHOON WATER EN DROGE VOETEN. Daar staan we voor als waterschap. Om dit doel te bereiken is het belangrijk dat we In Control zijn op onze financiën en bedrijfsvoering. Kun jij ons daarbij helpen?

 

Wij zijn voor de afdeling Bedrijfsvoering op zoek naar een enthousiaste en gedreven nieuwe collega in de functie van:

 

Business controller

36 uur per week

 

Het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard is een organisatie met circa 400 medewerkers. We zijn betrokken bij ons werk en bij het gebied waarvoor wij het water beheren. Wij geloven dat jouw waarde het grootst is als je met plezier naar je werk gaat. Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen vinden we daarom belangrijk.

 

Wat wij bieden

  • Een uitdagende afwisselende baan in leuk team met ruimte voor initiatief;
  • Een jaarcontract dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 5.771,- bruto per maand  conform de cao Werken voor Waterschappen. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en werkervaring;
  • Een dienstverband van 36 uur per week met flexibele werktijden;
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) op basis van 20% van het salaris. Dit is vrij in te zetten voor het kopen van verlof of ter aanvulling op het salaris;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Je krijgt hiervoor een  Persoonlijk Basis Budget (PBB) van € 5000,- voor opleidings- en doorgroeimogelijkheden;
  • Ruimte voor het volgen van een opleiding voor de RA of RC titel. Het is ook mogelijk afspraken te maken met ons over al gemaakte of nog te maken studiekosten voor de opleiding of over de jaarlijkse kosten voor het behouden van je certificering.
  • Een goede pensioen- en reiskosten regeling en een collectieve korting op je ziektekostenverzekering;

Het team

Je gaat deel uitmaken van team concerncontrol. Het team bestaat uit 7 personen en helpt de organisatie met besturen, beheersen en verbeteren. Op die manier draagt het team bij aan de missie van het waterschap, namelijk het zorgen voor ‘schoon water en droge voeten’, en het creëren van een veilige, natuurlijke  leefomgeving met oog voor duurzaamheid en de menselijke maat.

 

Jouw uitdaging

De beleidsadviseur control wordt gepositioneerd als intern accountant. Dit is een nieuwe rol die nu nog niet bestaat binnen onze organisatie. Jij gaat hier vorm aan geven: 

  • Je begeleidt de accountantscontroles en bent verantwoordelijk voor het opstellen van de jaarstukken;
  • Je voert een aantal interne controles uit en stelt met je collega’s het jaarlijkse controlplan op;
  • Je adviseert de eerste lijn en directie over de inrichting en uitvoering van de interne controlemaatregelen en bewaakt de opvolging van de verbeterpunten vanuit de interne controles en de bevindingen uit de accountantscontrole;
  • Je bereidt de organisatie voor op het werken met een rechtmatigheidsverklaring/In Control statement;
  • Je werkt samen met collega’s van onze samenwerkingspartners op het gebied van audit en control;
  • Je bent contactpersoon voor de belastingdienst in het kader van het convenant horizontaal toezicht.;

Wat maakt jou succesvol?

De combinatie van je vakmanschap en persoonlijkheid. We zoeken iemand met uitstekende adviesvaardigheden die goed kan samenwerken maar ook prima zelfstandig kan opereren. Het is belangrijk dat je accuraat bent en goede analytische en digitale vaardigheden hebt. Je moet je bevindingen goed kunt verwoorden en stakeholders zowel mondeling als schriftelijk mee kunnen nemen in je adviezen. Kennis van het BBV-w en sturing en beheersing binnen overheden zijn voor deze functie essentieel. Daarnaast beschik je over een relevante afgeronde HBO+ of WO opleiding.

 

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Menno van Hoeve, je toekomstige teamleider, tel. 06-11368446. Heb je vragen over de procedure neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter, tel. 06-11368505.

Solliciteren

Gaat jouw hart sneller knoppen van een van deze functies? Solliciteer dan uiterlijk 25 oktober door ons je cv en motivatiebrief toe te sturen via onderstaande link. Na de sluitingsdatum van de vacature kun je van ons een reactie verwachten. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op maandagmiddag 2 november. We willen je vragen hier rekening mee te houden.

 

Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties en het controleren van diploma’s maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.