GIS Specialist

Heb jij een passie voor informatiebeheer en gebruik? Sta jij voor kwaliteit en voel jij je verantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagement? Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!

Het Hoogheemraadschap is een organisatie met circa 400 medewerkers die zeer betrokken zijn bij hun werk en bij het gebied waarvoor wij het water beheren. Wij willen in 2021 het meest gewaardeerde waterschap zijn door bewoners en bedrijven. Hiervoor willen wij excelleren in ons werk, door medewerkers te laten bloeien in hun talenten en de wensen van inwoners en de mogelijkheden van techniek aan elkaar te verbinden. Kom jij hier een bijdrage aan leveren? 

Wij zijn voor de afdeling Bestuur Informatie en Juridisch advies op zoek naar een enthousiaste en gedreven nieuwe collega in de functie van: 

 

GIS Specialist

32 - 36 uur per week

Heb jij een passie voor informatiebeheer en gebruik? Sta jij voor kwaliteit en voel jij je verantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagement? Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!Het Hoogheemraadschap is een organisatie met circa 400 medewerkers die zeer betrokken zijn bij hun werk en bij het gebied waarvoor wij het water beheren. Wij willen in 2021 het meest gewaardeerde waterschap zijn door bewoners en bedrijven. Hiervoor willen wij excelleren in ons werk, door medewerkers te laten bloeien in hun talenten en de wensen van inwoners en de mogelijkheden van techniek aan elkaar te verbinden. Kom jij hier een bijdrage aan leveren?

 

Wij zijn voor de afdeling Bestuur Informatie en Juridisch advies op zoek naar een enthousiaste en gedreven nieuwe collega in de functie van:

GIS Specialist

32 – 36 uur per week

 

Het teamHet team GEO is onderdeel van de afdeling Bestuur, Informatie en Juridisch advies (BIJ)  waarin ook de teams Bestuurs- en Management Ondersteuning, Communicatieadvies, Juridisch Advies en het cluster Documentaire Informatievoorziening (DI) ondergebracht zijn. Het voornemen is om het cluster DI en team GEO samen te voegen tot een team Informatiebeheer.

 

Het team beheert allerlei informatie die zowel  in- als extern gedeeld kunnen worden. Daarvoor is het nodig dat we ons aansluiten bij de meest recente ontwikkelingen op het gebied van GIS: mobiele applicaties, webservices en klantenportalen. Als jij gevoel hebt voor de omgeving, goed kan luisteren naar wat klanten/collega’s nodig hebben en dit kan vertalen naar betrouwbare informatiesystemen, dan willen we je graag opnemen in ons team!

 

Jouw uitdaging

In deze functie van GIS specialist ligt het accent op het database- en applicatiebeheer. Je weet hierbij invulling en richting te geven aan je eigen werk en weet je wat er speelt bij je directe collega’s. Je vertaalt als accounthouder de informatiebehoefte van diverse afdelingen naar (aanpassingen aan) het datamodel. Je houdt daarbij rekening met bestaande kaders en richtlijnen, weet de gebruiker hierin mee te nemen en komt tot zinvolle oplossingen bij conflicterende belangen. Dataconversies bereidt je met de klant inhoudelijk voor. Voor het uitvoeren van conversies richt je FME scripts in. Ook draag je bij aan het ontwerp van processen voor het verwerken van nieuwe GEO-data in het beheerregister. Je voert functioneel beheer op GEO-databases en (desktop) GIS-applicaties. In die rol ben je mede verantwoordelijk voor inrichting hiervan ten bate van de gebruikersorganisatie en operationele aansturing van de ICT organisatie, en je speelt een belangrijke rol in de migratie naar Web GIS.

 

Wat maakt jou succesvol?

Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding in het GEO-informatie vakgebied. Je hebt ervaring met ArcGIS Desktop, ArcGIS Online, FME, functioneel databasesbeheer en met de inrichting of optimalisatie van datamodellen. Je kan goed werken met bestaande kaders en richtlijnen en hebt veel affiniteit met informatie- en applicatiearchitectuur. Ervaring met het datamodel DAMO is een pré. Je hebt een sterk inlevingsvermogen en bent communicatief sterk, zodat je makkelijk een brug kan slaan tussen het GEO-domein en de werkprocessen van onze vakgroepen.

Je hebt een gestructureerde werkwijze waarin je makkelijk hoofdzaken van bijzaken kan onderscheiden. Als innovatieve GIS specialist probeer je jezelf maar ook je collega’s elke dag een stukje beter te maken. Je krijgt energie om met experts uit verschillende domeinen tot robuuste informatiesystemen en informatieprocessen te komen. Daarnaast bezit ben je een echte teamplayer, digitaal vaardig en data bewust. Je wil graag blijven leren en experimenteren en durft fouten te maken. 

Bij Schieland en de Krimpenerwaard geloven we dat jouw toegevoegde waarde het grootst is als je met plezier naar je werk gaat. Inhoudelijke uitdaging en de ambitie en ruimte om jezelf te ontwikkelen vinden we daarom belangrijk.

 

Wat wij bieden

  • Een uitdagende afwisselende baan in leuk team met toffe collega’s;
  • Een salaris van maximaal € 3.935,- bruto per maand (schaal 9) conform de cao Werken voor Waterschappen. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en werkervaring;
  • Een dienstverband van 36 uur per week met flexibele werktijden;
  • Bovenop het salaris ontvang je een maandelijks op te bouwen Individueel Keuze Budget (IKB) op basis van 20% van het salaris. Dit is vrij in te zetten voor het kopen van verlof of ter aanvulling op het salaris;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Je krijgt hiervoor een  Persoonlijk Basis Budget (PBB) van € 5000,- voor opleidings- en doorgroeimogelijkheden. De huidige regeling loopt af op 31 december 2020. Het is nog niet bekend of er in de nieuwe cao een nieuwe regeling wordt opgenomen.
  • Een goede pensioen- en reiskosten regeling en een collectieve korting op je ziektekostenverzekering;

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Theo Pieters, jouw toekomstige teamleider;  tel. 0614731742 of met Huibert de Vries, GIS specialist, tel. 06461979. Heb je vragen over de procedure neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter; tel. 06-11368505.

 

Solliciteren

Gaat jouw hart sneller knoppen van een van deze functies? Solliciteer dan uiterlijk 1 novemver door ons je cv en motivatiebrief toe te sturen via onderstaande link. Na de sluitingsdatum van de vacature kun je van ons een reactie verwachten. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op donderdagmiddag 5 november. We willen je vragen hier rekening mee te houden.

 

In verband met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) volgen wij de adviezen van het RIVM en de Rijksoverheid. Ons werving-en-selectieproces vindt nu voornamelijk op afstand plaats. Sollicitatiegesprekken voeren we, in overleg met kandidaten, zoveel mogelijk online met behulp van beschikbare middelen.

 

Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties en het controleren van diploma’s maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.