Juridisch adviseur privaatrecht

Ben jij een analytisch sterke en stressbestendige juridisch adviseur? Heb jij daarnaast ervaring met het (Europese) aanbestedings- en contractenrecht  en beschik je over een omgevingsgerichte werkwijze? Solliciteer dan direct op deze vacature!

 

Het Hoogheemraadschap is een organisatie met circa 400 medewerkers die zeer betrokken zijn bij hun werk en bij het gebied waarin wij het water beheren. Wij willen in 2021 het door bewoners en bedrijven meest gewaardeerde waterschap zijn. Hiervoor willen wij excelleren in ons werk, door medewerkers te laten bloeien in hun talenten en de wensen van inwoners en de mogelijkheden van techniek aan elkaar te verbinden. Kom jij hier een bijdrage aan leveren?

 

Wij zijn voor de afdeling Bestuur, Informatie en Juridische zaken op zoek naar een enthousiaste en gedreven nieuwe collega in de functie van:

 

Juridisch adviseur privaatrecht

36 uur per week

 

De afdeling

Het cluster JAV is onderdeel van de afdeling Bestuur, Informatie en Juridische zaken (BIJ) en bestaat uit ruim dertien betrokken adviseurs. We adviseren over de meest uiteenlopende juridische onderwerpen waar een waterschap mee te maken heeft. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor het juridisch beheer van de eigendommen, die het waterschap ter uitoefening van zijn taak bezit.

 

Jouw uitdaging

  • Je adviseert op het gebied van het aanbestedingsrecht, privaatrechtelijk bouwrecht en contractenrecht;
  • Je toetst onder meer aanbestedingsdocumenten, contracten, correspondentie en voorgenomen besluitvorming aan de geldende wet- en regelgeving en/of intern beleid. Je bent daarbij proactief en in staat om de vertaalslag te maken van de juridische context naar een praktisch uitvoerbare oplossing;
  • Je bent betrokken bij dossiers en ontwikkelingen van binnen en buiten de afdeling: als adviseur, deelnemer of trekker;
  • Je onderhoudt goede contacten met waterschappen, de Unie van Waterschappen en andere overheden;

 

Wat maakt jou succesvol

  • Een opleiding op WO-niveau, aantoonbare actuele kennis van en ervaring met het  (Europese) aanbestedingsrecht, (bouw)contractenrecht en aansprakelijkheidsrecht;
  • Actuele kennis van en ervaring met het privaatrechtelijke bouwrecht en/of het staatssteunrecht is een pré;
  • Je hebt ruime ervaring op strategisch niveau in een bestuurlijke context alsmede oprechte belangstelling voor de publieke sector en belangrijke maatschappelijke vraagstukken;
  • Je hebt ervaring met het voeren van (contract)onderhandelingen;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel in het persoonlijk contact met burgers, bedrijven, collega’s en bestuurders, als in het schrijven en redigeren van de verschillende adviezen, voorstellen, processtukken en correspondentie;
  • Je bent een echte teamspeler met een accurate, praktische en resultaatsgerichte instelling. Verder ben je flexibel, dienstverlenend en weet je prioriteiten te stellen;

 

Bij Schieland en de Krimpenerwaard geloven we dat jouw toegevoegde waarde het grootst is als je met plezier naar je werk gaat. Inhoudelijke uitdaging en de ambitie en ruimte om jezelf te ontwikkelen vinden we daarom belangrijk. 

Wat wij bieden

  • Een uitdagende afwisselende baan in hecht team met ruimte voor initiatief;
  • Een jaarcontract dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 5.145,- bruto per maand (schaal 11) conform de cao Werken voor Waterschappen. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en werkervaring;
  • Een dienstverband van 36 uur per week met flexibele werktijden;
  • Bovenop het salaris ontvang je een maandelijks op te bouwen Individueel Keuze Budget (IKB) op basis van 21% van het salaris. Dit is vrij in te zetten voor het kopen van verlof of ter aanvulling op het salaris;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Je krijgt hiervoor een  Persoonlijk Basis Budget (PBB) van € 6000,- voor opleidings- en doorgroeimogelijkheden. Bekijk de cao Werken voor Waterschappen voor meer informatie hierover;
  • Een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag en een thuiswerkbudget van €850,-;
  • Een goede pensioen- en reiskosten regeling en een collectieve korting op je ziektekostenverzekering;

 

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Natalie Zevenbergen, coördinator Juridisch Advies en Vastgoed /advocaat in dienstbetrekking,  tel. 06-11 36 8507 . Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter, tel. 06-11368505.

 

Solliciteren

Gaat jouw hart sneller kloppen van deze vacature? Solliciteer dan uiterlijk 24 juni door ons je cv en motivatiebrief toe te sturen via onderstaande sollicitatieknop. Na de sluitingsdatum van de vacature kun je van ons een reactie verwachten. De sollicitatiegesprekken zijn gepland in de ochtend van maandag 5 juli. We willen je vragen hier rekening mee te houden.

 

In verband met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) volgen wij de adviezen van het RIVM en de Rijksoverheid. Ons werving-en-selectieproces vindt nu voornamelijk op afstand plaats. Sollicitatiegesprekken voeren we, in overleg met kandidaten, zoveel mogelijk online met behulp van beschikbare middelen.

 

Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties en het controleren van diploma’s maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.