Juridisch adviseur vastgoed

Wij zijn op zoek naar een juridisch adviseur met een passie voor vastgoed. Heb jij een goede juridische kennis en affiniteit met het werken voor een waterschap? Solliciteer dan direct op deze vacature! 

Het Hoogheemraadschap is een organisatie met circa 400 medewerkers die zeer betrokken zijn bij hun werk en bij het gebied waarvoor wij het water beheren. Wij willen in 2021 het meest gewaardeerde waterschap zijn door bewoners en bedrijven. Hiervoor willen wij excelleren in ons werk, door medewerkers te laten bloeien in hun talenten en de wensen van inwoners en de mogelijkheden van techniek aan elkaar te verbinden. Kom jij hier een bijdrage aan leveren?

 

Wij zijn voor het team Juridisch Advies en Vastgoed (JAV)  op zoek naar een  enthousiaste en gedreven collega in de functie van:

 

Juridisch adviseur vastgoed

36 uur per week

 

Het team

Het team Juridisch Advies en Vastgoed is onderdeel van de afdeling Bestuur, Informatie en Juridische zaken (BIJ) en bestaat uit tien betrokken medewerkers. We adviseren over de uiteenlopende juridische onderwerpen waar een waterschap mee te maken heeft. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor het juridisch beheer van het vastgoed waar het waterschap over beschikt en voor het waar nodig verwerven van gronden.

Jouw uitdaging

De toenemende taken op het gebied van vastgoed maken het nodig de bezetting uit te breiden. De helft van de tijd zal je besteden aan het afwikkelen van de vele vastgoeddossiers. Dat kan soms soepel en snel gaan, maar andere keren kost die afwikkeling veel meer tijd. Daarbij kan het gaan om incidentele aan- en verkopen, het vestigen van zakelijke rechten, het inspelen op verjaringskwesties et cetera.De andere helft van de tijd ben je samen met een andere collega verantwoordelijk voor de verwervingsstrategie voor een omvangrijk dijkversterkingsproject en de bijbehorende uitvoering. Dat doe je samen met projectcollega’s en in afstemming met de betrokken opdrachtgevers en bestuurders. Via een Europese aanbesteding wordt er een rentmeesters kantoor of taxatiebureau geselecteerd, waarbij je medeverantwoordelijk bent voor zowel de aansturing als samenwerking. Secundair, waar de werkzaamheden ruimte bieden of de noodzaak groot is, kunnen beleidsmatige taken tot je werkpakket horen.

Wat maakt jou succesvol?

  • Je hebt een gedegen juridische achtergrond en toegesneden ervaring, die je in staat stellen het vastgoedbeheer met passende maatregelen en in samenwerking met anderen op orde te houden en waar nodig te brengen;
  • Je hebt de strategische skills om het vastgoedbeheer abstract en concreet in een lange termijnperspectief te plaatsen;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel in het persoonlijk contact met vastgoedgebruikers, externe bureaus, collega’s en bestuurders als in het schrijven en redigeren van de verschillende stukken die nodig zijn;
  • Je bent een stevige persoonlijkheid die zich goed staande kan houden in de contacten met burgers, bedrijven, externe en interne medewerkers en bestuurders;
  • Je hebt een planmatige aanpak, omgevingsgerichte blik, durft besluiten te nemen en bent vasthoudend als het gaat om de uitvoering van genomen besluiten;
  • Je bent open, leergierig, flexibel en hebt lef;
  • Je bent collegiaal en gericht op samenwerking.
  • Daarnaast heb je een opleiding minimaal op WO-niveau of een aantoonbaar gelijkwaardig werk- en denkniveau. Aantoonbare relevante ervaring in een vergelijkbare context is een must.

Bij Schieland en de Krimpenerwaard geloven we dat jouw toegevoegde waarde het grootst is als je met plezier naar je werk gaat. Inhoudelijke uitdaging en de ambitie en ruimte om jezelf te ontwikkelen vinden we daarom belangrijk.

 

Wat wij bieden

  • Een uitdagende afwisselende baan in leuk team met ruimte voor initiatief;
  • Een salaris van maximaal € 5.095,- bruto per maand (schaal 11) conform de cao Werken voor Waterschappen;
  • Een dienstverband van 36 uur per week met flexibele werktijden;
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) op basis van 20% van het salaris. Dit is vrij in te zetten voor het kopen van verlof of ter aanvulling op het salaris;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Je krijgt hiervoor een  Persoonlijk Basis Budget (PBB) van € 5000,- voor opleidings- en doorgroeimogelijkheden;
  • Een goede pensioen- en reiskosten regeling en een collectieve ziektekostenverzekering;

Meer weten?

Voor inhoudelijke vragen over deze functie kun je contact opnemen met Roel van der Meulen, je toekomstige teamleider; 06-11368421. Heb je vragen over de sollicitatieprocedure, neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter; 06-11368505.

Solliciteren

Gaat jouw hart sneller kloppen van deze functie? Solliciteer dan uiterlijk 12 juli door ons je CV en motivatiebrief toe te sturen via onderstaande link. Na sluitingsdatum van de vacature kun je van ons een reactie verwachten. De gesprekken voor deze functie vinden plaats op vrijdagochtend 17 juli. Wij willen je vragen hiermee rekening te houden.

In verband met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) volgen wij de adviezen van het RIVM en de Rijksoverheid. Ons wervings-en-selectieproces vindt nu voornamelijk op afstand plaats. Sollicitatiegesprekken voeren we, in overleg met kandidaten, zoveel mogelijk online met behulp van beschikbare middelen.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.