Senior adviseur assetmanagement

Beschik jij over sterke adviesvaardigheden en kennis van assetmanagement? Kun jij met jouw vaardigheden onze organisatie verder brengen? Lees dan snel verder en solliciteer direct op deze vacature!

 

Het Hoogheemraadschap is een organisatie met circa 400 medewerkers die zeer betrokken zijn bij hun werk en bij het gebied waarin wij het water beheren. Wij willen in 2021 het door bewoners en bedrijven meest gewaardeerde waterschap zijn. Hiervoor willen wij excelleren in ons werk, door medewerkers te laten bloeien in hun talenten en de wensen van inwoners en de mogelijkheden van techniek aan elkaar te verbinden. Kom jij hier een bijdrage aan leveren?

 

Wij zijn voor de afdeling Waterkeringen en Wegen op zoek naar een enthousiaste en gedreven nieuwe collega in de functie van:

 

Senior Adviseur Assetmanagement

36 uur per week

 

Je plek in de organisatie

HHSK is momenteel bezig met de implementatie van assetmanagement. Dit gebeurt vanuit een ontwikkelprogramma waarin de senior adviseur een belangrijke rol  gaat spelen. Het programma assetmanagement ontwikkelt de nodige instrumenten en werkwijzen en draagt die over aan de reguliere organisatie. Je werkt niet alleen voor je eigen afdeling, maar ook voor de afdelingen Watersystemen en Afvalwaterketen.

 

Je directe collega’s binnen de afdeling Waterkeringen en Wegen maken beleid voor het vergroten van de waterveiligheid en het beheer en onderhoud van waterkeringen en wegen. Het team beoordeelt en toetst waterkeringen volgens landelijke standaarden, rapporteert over de activiteiten om te voldoen aan de zorgplicht en adviseert richting andere teams, management en bestuur.

 

Jouw uitdaging

Als senior adviseur assetmanagement geef je advies aan de verantwoordelijke afdelingshoofden en directie bij het praktisch toepassen van assetmanagement. Binnen het lopende programma Assetmanagement help je initiatieven en instrumenten werkend te krijgen, zodat de principes van assetmanagement dagelijkse praktijk wordt binnen de organisatie. Daarbij krijg je een structurele rol binnen het tactisch assetmanagement.

 

Als verbindende factor breng je afdelingen samen en stuur je op een goede samenwerking om assetmanagement te laten slagen. De ambities op gebied van assetmanagement moeten breed gedragen worden en de taken, rollen en verantwoordelijkheden moeten duidelijk zijn. Hierbij zorg je samen met collega’s voor een uniforme werkwijze en ben je medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van assetmanagement en de implementatie hiervan. 

Wat maakt jou succesvol?

Je denkt in scenario’s en bent proactief, analytisch sterk en creatief in het vinden van oplossingen. Je kunt strategische concepten vertalen naar tactische en operationele processen en bent goed in organiseren en samenwerken. Je bent je bewust van de (in)formele regels, verschillende posities, belangen, ontwikkelingen, gevoeligheden en krachtenvelden binnen de organisatie en handelt hiernaar. Je beschikt over sterke advies vaardigheden en vindt het leuk om de grenzen van je functie op te zoeken.

 

Je hebt een hbo- of wo-diploma in een relevante richting, zoals techniek of (technische) bedrijfskunde en aanvullende opleiding of ervaring op het gebied van assetmanagement, risicomanagement, projectmanagement, systems engineering, watermanagement of industriële automatisering. Je hebt (basis)kennis van opbouw, structuren en functioneren van objecten als waterkeringen, sluizen, bodems, oevers, wegen en/of afvalwaterzuiveringsinstallaties. 

Wat wij bieden

  • Een uitdagende afwisselende baan in leuk team met ruimte voor initiatief;
  • Een jaarcontract dat bij goed functioneren wordt omgezet naar een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 5.771,- bruto per maand (schaal 12) conform de cao Werken voor Waterschappen. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en werkervaring. Omdat het een nieuwe functie betreft is de inschaling indicatief. Later dit jaar wordt de functie formeel gewaardeerd;
  • Een dienstverband van 36 uur per week met flexibele werktijden dat na een jaar wordt omgezet naar een vast dienstverband;
  • Bovenop het salaris ontvang je een maandelijks op te bouwen Individueel Keuze Budget (IKB) op basis van 20% van het salaris. Dit is vrij in te zetten voor het kopen van verlof of ter aanvulling op het salaris;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen;
  • Een goede pensioen- en reiskosten regeling en een korting op je ziektekostenverzekering;

 

Bij Schieland en de Krimpenerwaard geloven we dat jouw toegevoegde waarde het grootst is als je met plezier naar je werk gaat. Inhoudelijke uitdaging en de ambitie en ruimte om jezelf te ontwikkelen vinden we daarom belangrijk. 

 

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Arie de Gelder, teamleider,  tel. 06-52581843 of met Kim Meerhof, trekker van het programma Assetmanagement, 06-27821829. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter, tel. 06 – 11368505.

 

Solliciteren

Gaat jouw hart sneller kloppen van een van deze functies? Solliciteer dan uiterlijk 7 maart door ons je cv en motivatiebrief toe te sturen via onderstaande sollicitatiebutton. Na de sluitingsdatum van de vacature kun je binnen een week van ons een reactie verwachten. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op woensdagmiddag 17 en 24 maart. Een assessment op 6 of 9 april maakt deel uit van de procedure. We willen je vragen hier rekening mee te houden.

 

In verband met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) volgen wij de adviezen van het RIVM en de Rijksoverheid. Ons werving-en-selectieproces vindt nu voornamelijk op afstand plaats. Sollicitatiegesprekken voeren we, in overleg met kandidaten, zoveel mogelijk online met behulp van beschikbare middelen.

 

Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het natrekken van referenties en het controleren van diploma’s maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.