Senior medewerker informatiebeheer

Heb jij een passie voor informatiebeheer en gebruik? Sta jij voor kwaliteit en voel jij je verantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagement? Nieuwsgierig? Hopelijk mogen wij jou binnenkort verwelkomen  als onze nieuwe collega  Senior Medewerker Informatiebeheer!

Het Hoogheemraadschap is een organisatie met circa 400 medewerkers die zeer betrokken zijn bij hun werk en bij het gebied waarvoor wij het water beheren. Wij willen in 2021 het meest gewaardeerde waterschap zijn door bewoners en bedrijven. Hiervoor willen wij excelleren in ons werk, door medewerkers te laten bloeien in hun talenten en de wensen van inwoners en de mogelijkheden van techniek aan elkaar te verbinden. Kom jij hier een bijdrage aan leveren?

 

Wij zijn voor de afdeling BIJ op zoek naar een enthousiaste en gedreven collega in in de functie van:

 

Senior medewerker informatiebeheer

28 - 36 uur per week

 

Het team

De afdeling Bestuur, Informatie en Juridisch advies (BIJ )staat voor diverse uitdagingen op het gebied van privacy wetgeving, de omgevingswet, documentaire informatie en geografische data.  De samenwerking met andere afdelingen zoals Waterkeringen & Wegen, Watersystemen en Publiekszaken staat hierin centraal.

Het cluster Documentaire Informatievoorziening (DI) is onderdeel van de afdeling BIJ waarin ook de teams Bestuurs- en  Management Ondersteuning, Communicatieadvies, GEO Informatie en Juridisch Advies ondergebracht zijn. Het voornemen is om het cluster DI en team GEO samen te voegen tot een team Informatiebeheer.   

Jouw uitdaging

Het cluster DI waarvan jij onderdeel gaat uitmaken adviseert en ondersteunt de organisatie bij het beheer van documentaire informatie. Het team heeft ook als taken het ontsluiten, beheren en beschikbaar stellen van documenten, boeken en rapporten, multimedia, archieven en collecties. Het functioneel beheer van het DMS MyCorsa NxT, en onze sjablonentool I Writer, is de verantwoordelijkheid van het team. Met MAIS-Flexis participeert HHSK in www.archieven.nl.

Wat ga je doen?

  • Je bent medeverantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagement van document- en informatiebeheer in MyCorsa NxT en vak applicaties;
  • Je hebt een coördinerende taak t.a.v. accountmanagement en documentbeheer en je bent klankbord voor medewerkers D&I;
  • Je vertegenwoordigt HHSK binnen externe werkgroepen van de Unie van Waterschappen(Diwanet) en het Waterschapshuis;
  • Je geeft samen met de teamleider en andere specialisten vorm aan het archiveringsbeleid en visie op documentbeheer van HHSK;
  • Je ondersteunt en adviseert de organisatie over interpretatie en toepassing van beleid en relevante wet- en regelgeving en zorgt voor communicatie naar de organisatie;
  • Je houdt nieuwe ontwikkelingen bij op het vakgebied van informatiebeheer en digitalisering en neemt de medewerkers van  team D&I en gebruikers hierin mee;
  • Je adviseert en verstrekt informatie aan gebruikers over documentbeheer, waaronder het gebruik en de inrichting van digitale dossiers, in MyCorsa NxT en andere applicaties waarin documenten worden gecreëerd, opgeslagen en verwerkt;
  • Je participeert in projecten op het gebied van documentbeheer.

Wat maakt jou succesvol?

  • Een afgeronde HBO opleiding;
  • Ervaring is een pré maar niet noodzakelijk. Belangrijk is een nieuwe blik op het vakgebied en kennis en kunde om de organisatie verder te brengen in informatiebeheer;
  • Je hebt voldoende kennis van relevante (kwaliteits)normen en standaarden op het gebied van informatiebeheer;
  • Je hebt een resultaatgerichte en pro-actieve houding;
  • Je hebt ervaring met het houden van accountgesprekken of je hebt ideeën voor  de ontwikkeling  hiervan;
  • In het bezit zijn van de  competenties samenwerken en  L.E.F (leren, experimenteren en fouten durven maken). Uiteraard ben jij  digitaal vaardig en data bewust.  

Bij Schieland en de Krimpenerwaard geloven we dat jouw toegevoegde waarde het grootst is als je met plezier naar je werk gaat. Inhoudelijke uitdaging en de ambitie en ruimte om jezelf te ontwikkelen vinden we daarom belangrijk.

Wat wij bieden

  • Een uitdagende afwisselende baan in leuk team met toffe collega’s;
  • Een salaris van maximaal € 3.935,- bruto per maand (schaal 9) conform de cao Werken voor Waterschappen;
  • Een dienstverband van 36 uur per week met flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken;
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) op basis van 20% van het salaris. Dit is vrij in te zetten voor het kopen van verlof of ter aanvulling op het salaris;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Je krijgt hiervoor een  Persoonlijk Basis Budget (PBB) van € 5000,- voor opleidings- en doorgroeimogelijkheden;
  • Een goede pensioen- en reiskosten regeling en een collectieve ziektekostenverzekering;

 

Informatie / solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Theo Pieters, jouw toekomstige teamleider;  tel. 06-18300407. Heb je vragen over de procedure neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter; tel. 06-11368505.

Solliciteren kan online tot uiterlijk 19 juli via onderstaande knop “solliciteren”. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op donderochtend 30 juli. We willen je vragen hier rekening mee te houden.

 

In verband met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) volgen wij de adviezen van het RIVM en de Rijksoverheid. Ons werving-en-selectieproces vindt nu voornamelijk op afstand plaats. Sollicitatiegesprekken voeren we in overleg met kandidaten zoveel mogelijk online met behulp van beschikbare middelen.

 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.