Vergunningverlener

Wij zoeken een adviseur met een positieve, oplossingsgerichte instelling. Een verbindende teamspeler met een brede blik en oog voor de omgeving. Word jij onze nieuwe collega? Solliciteer dan direct op deze vacature!

Het hoogheemraadschap is een organisatie met circa 400 medewerkers die zeer betrokken zijn bij hun werk en bij het gebied waarvoor wij het water beheren. Wij willen in 2021 het meest gewaardeerde waterschap zijn door bewoners en bedrijven. Hiervoor willen wij excelleren in ons werk, door medewerkers te laten bloeien in hun talenten en de wensen van inwoners en de mogelijkheden van techniek aan elkaar te verbinden. Kom jij hier een bijdrage aan leveren?Wij zijn voor de afdeling Publiekszaken  op zoek naar een  enthousiaste en gedreven nieuwe collega in de functie van:

Vergunningverlener

36 uur per week

 

Het team

Team Advies, Vergunningverlening en Administratie vervult een belangrijke rol in de organisatie. Het team verleent vergunningen en beoordeelt meldingen op basis van ons beleid en onze regels. Daarmee zorgen we  voor een veilig gebruik van de dijken en het water in ons gebied. Ons gebied is veelzijdig en dus het werk ook. Elke vergunningverlener is het eerste aanspreekpunt voor een deel van het gebied of voor een specifiek onderwerp, zoals grondwater, waterkwaliteit of lozingen.  Samen zorgt het team ervoor dat meldingen en aanvragen uitstekend afgehandeld worden.

De afdeling Publiekszaken levert een grote bijdrage aan het doel van HHSK: droge voeten en schoon water. Wij zijn de schakel tussen de wensen van bewoners en bedrijven in ons gebied en de belangen van het waterschap. In ons werk dragen we de kernwaarden van de organisatie actief uit: open, zorgvuldig, betrokken. We vinden het belangrijk om oplossingsgericht en positief te zijn. We zoeken elkaar op, we leren van elkaar en werken vanuit vertrouwen.

Jouw uitdaging

Jij wilt buiten en binnen dichter bij elkaar brengen. Je krijgt er energie van om steeds naar een oplossing te zoeken. Je schakelt makkelijk van een adviesvraag van een andere overheid naar een melding van een inwoner van ons gebied. Je hebt actief contact met klanten en levert maatwerk. Je werkt nauw samen met je collega’s van Publiekszaken en andere afdelingen en met externe partijen. UIteraard zorg je ook voor een uitstekende registratie in onze systemen.

Als  vergunningverlener zijn dit in elk geval jouw werkzaamheden:
  • je voert vooroverleg met klanten;
  • je toetst aanvragen aan wet- en regelgeving en beleid;
  • je beoordeelt aanvragen en schrijft vergunningen, brieven en adviezen;
  • je denkt mee over beleid, projecten en programma’s;
  • je adviseert andere overheden;
  • je geeft advies over vergunningen binnen het team en de organisatie.

Wat maakt jou succesvol?

Je bent een enthousiaste collega die denkt in mogelijkheden! Je bent positief en creatief, gaat voor resultaat en zoekt actief de samenwerking op. Communicatief ben je sterk en je werkt nauwkeurig. Je bent omgevingsbewust, digitaal vaardig en je ziet verbanden.

Naast deze kwaliteiten heb je minimaal een afgeronde HBO opleiding in een relevante richting. Dit kan een juridische of (civiel-)technische opleiding zijn, maar ook bijvoorbeeld watermanagement. Ervaring met vergunningverlening, wetgeving en procedures of werkervaring binnen een waterschap is mooi meegenomen,  net als kennis van de Omgevingswet. Net afgestudeerd en leergierig? Ook dan willen we graag kennismaken.

Bij Schieland en de Krimpenerwaard geloven we dat jouw toegevoegde waarde het grootst is als je met plezier naar je werk gaat. Inhoudelijke uitdaging en de ambitie en ruimte om jezelf te ontwikkelen vinden we daarom belangrijk. 

Wat wij bieden

  • Een uitdagende afwisselende baan in leuk team vol kennis met ruimte voor initiatief;
  • Een salaris van maximaal € 3.974,- (schaal 9) of € 4.500,- (schaal 10) bruto per maand conform de cao Werken  voor Waterschappen. Inschaling op basis van ervaring;
  • Een fulltime dienstverband van 36 uur per week met flexibele werktijden;
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) op basis van 20% van het salaris. Dit is vrij in te zetten voor het kopen van verlof of ter aanvulling op het salaris;
  • Inhoudelijke uitdaging en ruimte om jezelf te ontwikkelen. Je krijgt hiervoor een  Persoonlijk Basis Budget (PBB) van € 5000,- voor opleidings- en doorgroeimogelijkheden;
  • Een goede pensioen- en reiskostenregeling en een collectieve ziektekostenverzekering.

Informatie / solliciteren

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Anke Muilenburg,  je toekomstige teamleider,  tel. 06-25426936. Heb je vragen over de procedure neem dan contact op met Chris Scholten, recruiter,  tel. 06-11368505.

Solliciteren kan online tot uiterlijk 2 augustus via onderstaande knop “solliciteren”. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op dinsdagmiddag 11 augustus. We willen je vragen hier rekening mee te houden.

In verband met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) volgen wij de adviezen van het RIVM en de Rijksoverheid. Ons werving-en-selectieproces vindt nu voornamelijk op afstand plaats. Sollicitatiegesprekken voeren we, in overleg met kandidaten, zoveel mogelijk online met behulp van beschikbare middelen.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.