Servicenormen
Open, zorgvuldig en betrokken
Het hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard zorgt voor droge voeten en schoon water in zijn beheersgebied tussen Rotterdam, Schoonhoven en Zoetermeer. Binnen dit gebied zorgt Schieland en de Krimpenerwaard voor de kwaliteit van het oppervlaktewater, het waterpeil en de waterkeringen. Daarnaast beheert Schieland en de Krimpenerwaard een aantal wegen in de Krimpenerwaard.
Overheden, bedrijven, organisaties en inwoners in ons werkgebied kunnen er op rekenen dat we ons werk op een professionele en klantgerichte manier doen. Op deze pagina is aangegeven waar u op mag rekenen. Met deze servicenormen maken we kenbaar welke behandeling u van ons mag verwachten. Bovendien kunnen we aan de hand hiervan meten hoe onze dienstverlening ervoor staat en deze waar mogelijk verbeteren.
Het hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard handelt volgens onderstaande normen:
Website
Wij streven ernaar om een heldere weergave van mogelijkheden om informatie te halen en te brengen te vermelden. Daarnaast geven wij aan welke vormen van interactie er via de site mogelijk zijn. Informatie is zoveel mogelijk digitaal beschikbaar voor bewoners, ondernemers of andere overheden. U kunt er snel en eenvoudig een aantal zaken regelen.
Uw e-mail via info@hhsk.nl krijgt een ontvangstbevestiging. Wij doen ons best om binnen drie werkdagen contact met u op te nemen.
Telefoon
Op werkdagen zijn wij van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 010 45 37 200.
Heeft u een melding of klacht? Is er sprake van overlast, schade of gevaar dan kunt u 24 uur per dag direct een telefonische melding doorgeven via telefoonnummer 010 45 37 200.
- Telefoonoproepen worden binnen een paar minuten opgenomen of we verbinden door
- Bij afwezigheid van de gevraagde medewerker of afdeling maken we voor u een terugbelverzoek
- Na ontvangst van een voicemailbericht of een terugbelverzoek doen wij ons uiterste best om binnen drie werkdagen contact met u op te nemen
Brieven
- Wij registreren alle brieven
- We sturen binnen drie werkdagen na ontvangst een ontvangstbevestiging, waarin staat welke medewerker of afdeling de beantwoording op zich neemt
- Inhoudelijk beantwoorden we alle brieven binnen vier werkweken na ontvangst
- Wanneer er sprake is van een (wettelijk bepaalde) afwijkende reactietermijn dan geven we dat in de ontvangstbevestiging aan
Bezoek
U bent op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot en met 17.00 uur welkom op ons hoofdkantoor aan de Maasboulevard 123, 3063 GK in Rotterdam.
Als u een afspraak heeft gemaakt, zorgen wij dat u binnen vijf minuten wordt opgehaald. Spontaan bezoek proberen we zo goed mogelijk te helpen of een afspraak voor u te maken.
Als de receptionist(e) uw vraag niet kan beantwoorden, wordt u in contact gebracht met de juiste medewerker.
Postadres
Postbus 4059, 3006 AB Rotterdam
Telefoon: 010 45 37 200 Fax: 010 41 30 694 E-mail: info@hhsk.nl
Social media
Op vragen en meldingen reageren wij op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur.
Wat als u niet tevreden bent over de behandeling van uw melding
Wij stellen uw melding zeer op prijs en zullen die dan ook zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en zorgvuldig afhandelen. Ook tijdens de behandeling van een melding kan er soms iets fout gaan waardoor u niet tevreden bent over de oplossing van het door u gemelde incident of over de manier waarop wij met u en/of uw melding omgaan. In dat geval verwijzen wij u naar het klachtenformulier.
Heeft u een melding of klacht? Wij zijn bereikbaar via telefoonnummer 010 45 37 200.
Betreft het geen melding of klacht? Mail dan uw vraag of opmerking naar info@hhsk.nl.
Toegankelijkheid
Websites moeten voldoen aan de wet digitale dienstverlening. Dat betekent dat onze website raadpleegbaar moet zijn voor alle doelgroepen, waaronder blinden, slechtzienden, dove en slechthorenden en mensen met een fysieke beperking. Wij doen ons best om aan de toegankelijkheidsrichtlijnen te voldoen. Zo werken wij er onder andere aan om documenten en filmpjes voor iedereen toegankelijk te maken. In de toegankelijkheidsverklaring kunt u lezen in hoeverre wij voldoen aan de wet.
Deze toegankelijkheidsverklaring is opgesteld op 17-08-2020.